رژیم و ورزش برای لاغری شکم و پهلو با ورزش در یک هفته

رژیم و ورزش برای لاغری شکم و پهلو با ورزش در یک هفته در سایت جسارت.اگر شما هم دوست دارید لاغر شوید با روشهای اصولی خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم.بایدها و نبایدهای لاغری شکم و پهلو : داشتن یک شکم صاف و تخت به طوریکه در هر لباسی زیبا به نظر برسد آرزوی مردان و زنان زیادیست به خصوص خانم ها همیشه دغدغه لاغری شکم و داشتن عضلات محکم و سفت و قوی را دارند . به طور کلی اگر تغذیه سالم و درستی داشته باشیم و از دریافت چربیها و مواد غذایی چاق کننده به مقدار زیاد پرهیز کنیم علاوه بر اینکه از سلامت بیشتری برخوردار خواهیم بود دچار چاقی موضعی هم نخواهیم شد . در درجه اول برای لاغری شکم و به طور کلی داشتن یک اندام متناسب استرس نداشته باشید . استرس سطح هورمون کورتیزول را در بدن بالا برده و این هورمون در چاقی و افزایش چربی های شکم موثر است .

رژیم و ورزش برای لاغری شکم و پهلو با ورزش در یک هفته

لاغری شکم ، لاغری شکم و پهلو ، لاغری شکم و پهلو با ورزش ، لاغری شکم با کدو و ماست  

لاغری شکم با مصرف نکردن شکر و نوشیدنی های صنعتی

اگر میخواهید چربی های شکم و پهلو در مدت زمان کوتاهتری آب شده و به تناسب اندام برسید باید خوردن قند و شکر و نوشیدنی های حاوی مواد قندی و صنعتی را ترک کنید این نوشیدنی حاوی مقادیر زیادی شکر بوده و باعث افزایش وزن و تجمع چربی ها در ناحیه شکم و پهلو میشوند . فرایند شکل گیری چربی در این اندام ها به این صورت است که وقتی قند و نوشیدنی های حاوی شکر می خورید این قند در بدن به دو صورت قند فروکتوز و قند گلوکز در می آید . قند گلوکز به راحتی در بدن تجزیه شده و میسوزد اما قند فروکتوز این گونه نیست و مستقیما به سمت کبد رفته و کبد در فرایند تجزیه آنها را به چربی تبدیل می کند این چربی ها هم پس از ایجاد در اندام های تحتانی و شکم و پهلو جمع میشوند و باعث چاقی موضعی می گردند .مواد قندی باعث ترشح شدید انسولین در بدن می شوند و انسولین در چاقی شکم و پهلو بسیار موثر است . منظور از مواد قندی چیزهایی مانند مربا ، شیرنی ها ، نوشابه ها ، نان های فاقد سبوس و شکلات ها هستند .

لاغری شکم با مصرف میوه

قند موجود در میوه ها به هیچ وجه شبیه قند اندوخته شده در قند و شکر و نوشیدنی های شیرین نبوده و کاملا متفاوت هستند . قند موجود در میوه ها جزو قند های خوب بوده ودر بدن به راحتی تجزیه و سوخته میشوند . میوه ها علاوه بر اینکه حاوی قند های سالم هستند به دلیل داشتن مقادیر زیادی فیبر سوخت و ساز را در بدن بالا برده و سبب چربی سوزی و کاهش وزن میشوند . بنابراین شما با مصرف میوه های تازه دو هدف را می توانید دنبال کنید یکی اینکه قند مورد نیاز بدنتان را تامین کرده و دومی هم افزایش سوخت و ساز و کالری سوزی در بدن است . البته افراد مبتلا به انواع دیابت باید توجه داشته باشند برخی میوه ها به علت داشتن قند فراوان برای آنها مضر است این افراد برای خوردن میوه ها باید به پزشک مراجعه کرده و مشورت بگیرند تا دچار مشکل نشوند .میوه ها و سبزیجات به مقدار قابل توجهی فیبر دارند که علاوه بر کاهش وزن شما باعث پیشگیری از یبوست شده و ورم شکم را کاهش می دهند و شکمی صاف و تخت به شما هدیه میکند.

لاغری شکم با سیب زمینی شیرین

سیب زمینی حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات بوده و کربوهیدرات ها به مدت طولانی فرد را سیر نگه میدارند . علاوه بر آن سیب زمینی شیرین دارای مقدار زیادی کارتنوئید است . این ماده قند خون را کنترل کرده و باعث افزایش سوخت و ساز در بدن میشود و به همین سبب چربی های بدن در هنگام مصرف سیب زمینی شیرین بیشتر می سوزند.نکته دیگر در مصرف سیب زمینی پروتیین بالای این ماده غذایی بوده که باعث عضله سازی هم می گردد یعنی این ماده در یک فرایند دو طرفه علاوه بر اینکه باعث افزایش سوخت و ساز در بدن و حذف چربی ها می گردد عضله هم جاگزین انها کرده و بدن را عضلانی و خوش فرم می نمایند برای همین است که به بدن سازان توصیه میشود بعد و قبل از ورزش سیب زمینی آب پز مصرف کنند .

لاغری شکم با لوبیای سیاه

لوبیای سیاه به دلیل داشتن فیبر به مقدار زیاد و البته نشاسه در ترکیبات آن برای چربی سوزی بسیار خوب است . این ماده غذایی باعث میشود شما در مدت زمان بیشتری احساس سیری کرده و تمایل به غذا خوردن در شما کاهش پیدا کند . نحوه چربی سوزی لوبیای سیاه به این شکل است که به سراغ محل تجمع چربی ها میرود و از آنجایی که چربی های بدن معمولا در محل ران و پهلو و شکم تمرکز می کنند لوبیای سیاه هم باعث آب شدن چربی این قسمت ها میشود .یکی از دوستداران لاغری شکم انواع حبوبات است. آنطور که مطالعات مجله‌ی اُبیسیتی (Obesity) نشان ‌می‌دهد، به ازای مصرف ۱۰ گرم فیبر در هر روز، احتمال بروز چربی شکمی ۴ درصد کاهش می‌یابد. به گفته‌ی محققان، بهترین منبع فیبر انواع حبوبات هستند به ویژه عدس، لوبیای سیاه و لوبیای لیما (لوبیای عروس) که در هر نصف فنجان از آنها، ۷ تا ۸ گرم فیبر وجود دارد. سرپرست محققین اُبیسیتی، دکتر کریستن هیرستون (Kristen G. Hairston) معتقد است، لوبیای چشم‌بلبلی و لوبیا قرمز هم انتخاب‌های خوبی هستند زیرا به ازای هر نصف فنجان، ۴ تا ۵ گرم فیبر دارند.

لاغری شکم با مصرف جو دو سر

جوی دوسر کالری خیلی کمی دارد و در عوض مقادیر زیادی فیبر و پروتیین دارد . فیبر و پروتیین موجود در این ماده غذایی باعث میشود شما مدت زمان طولانی تری سیر بمانید و در نتیجه کالری کمتری مصرف کنید . البته حواستان باشد اگر جو دوسر را به عنوان صبحانه مصرف می کنید هرگز با شکر میل نکنید چون ترکیب کردن آن با شکر یا قند خواص لاغر کنندگیش را کاملا از بین برده و باعث میشود کالری موجود در قند و شکر سبب افزایش وزن و تجمع چربی ها در قسمت های مختلف بدن شود .بر طبق تحقیق جدیدی که در سالنامه تغذیه و متابولیسم منتشر شده است، خوردن بلغور جو دوسر برای صبحانه باعث می‌شود که به مدت بیشتری احساس سیری کنید و میزان کالری مصرفی شما را در ناهار به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. خوردن غذاهای سیر کننده کمک می‌کند که با خوردن کالری کمتر، وزن کم کنید. بتاگلوکان موجود در جو دوسر با به تأخیر انداختن زمان خالی‌شدن معده، کمک می‌کند تا زمان طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید. بتاگلوکان که فیبر محلول بسیار قدرتمندی است و به کاهش چربی دور شکم کمک می‌کند. همچنین بتاگلوکان، ترشح پپتید YY را (که یک هورمون تولیدشده در روده در واکنش به خوردن است) افزایش می‌دهد. اثبات شده که ترشح این هورمون سیری، منجر به کاهش مصرف کالری می‌شود و بنابراین احتمال چاقی را کاهش می‌دهد.

لاغری شکم با مصرف برنج سیاه بجای برنج سفید

برنج سفید مقدار زیادی کالری دارد به طوری برای سوزاندن کالری یک قاشق از آن باید نیم ساعت ورزش کنید اما برنج سیاه به جای کالری زیاد دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و فیبر و ویتامین بوده و علاوه بر اینکه برای سلامتی بسیار مفید است به راحتی در بدن تجزیه شده و به چربی تبدیل نمیگردد. برای همین بهتر است به جای برنج سفید در وعده های غذایی از برنج سیاه استفاده کنید . بعد از اینکه تغذیه خودتان را اصلاح کردید و به جای مصرف قند و چربی ها و غذاهای با کالری زیاد شروع به مصرف میوه ها و سبزیجات و غذاهای حاوی پروتیین و فیبر زیاد نمودید حالا وقت آن رسیده که تمرینات ورزشی خاصی را هم برای آب کردن شکم و پهلو انجام دهید . این ورزش ها باعث افزایش سوخت وساز در محل تجمع چربی های شکم و پهلو میشوند و فقط باید در انجام این تمرینات پشتکار و صبر داشته باشید و بدانید در مدت زمان کوتاه نباید منتظر تغییرات اساسی بوده و تمرینات باید چند ماه تداوم داشته باشد .

رژیم و ورزش برای لاغری شکم و پهلو با ورزش در یک هفته

لاغری شکم ، لاغری شکم و پهلو ، لاغری شکم و پهلو با ورزش ، لاغری شکم با کدو و ماست

دراز و نشست برای لاغری شکم و پهلو

برای این کار ابتدا روی یک سطح صاف دراز بکشید و کاملا بدن خود را صاف نگه دارید . بعد یک دست را زیر سر گذاشته و دست دیگر آزاد باشد . در مرحله بعد دستی را که آزاد است سعی کنید به پاهایتان نزدیک کنید به طوریکه سر و کمر به سمت جلو شیب برداشته و عضلات شکم و پهلو تحت فشار قرار بگیرند لازم نیست به طور کامل کمر خود را از روی زمین بلند کنید فقط اگر بتوانید نوک انگشتان خود را به انتهای پاهایتان برسانید کافی بوده و کالری زیادی خواهید سوزاند.انجام دراز و نشست باعث تقویت عضلات مرکز بدن می شود. فواید سلامتی مربوط به تمرینات تقویت کننده مرکز بدن غیر قابل انکار هستند. انجام دراز و نشست و تمرینات شکمی نه تنها اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهند و اندام‌تان را خوش فرم‌تر می‌کنند بلکه به بهبود تعادل و هماهنگی شما نیز کمک کرده و همچنین تکیه گاه لازم برای ستون فقرات شما را فراهم می‌کنند. عضلات شکم شما اساسا کل بدن‌تان را نگه می‌دارند، به همین دلیل قطعا مهم است که میان تنه‌تان را تمرین دهید که انجام دراز و نشست ورزشی مناسب برای عضلات میان تنه است. اما اگر هدف‌تان این است که اندامی شبیه افراد روی جلد مجلات داشته باشید، ایجاد چند تغییر در سبک زندگی تان ضروری است.

تمرین کرانچ برای لاغری شکم و پهلو

کرانچ دوچرخه یک حرکت ضربدری است برای این کار روی یک سطح صاف دراز بکشید و دستهار ار پشت سر قرار دهید بعد پاها را از زمین بلند کرده و به صورت ضربدری سعی کنید دست چپ را به زانوی پای راست و دست راست را به زانوی پای چپ نزدیک کنید و این حرکت را چندین بار تکرار نمایید . حرکت کرانچ دوچرخه یک تمرین بسیار ویژه برای آب کرده پهلو ها بوده و انها را خوش فرم میسازد . تا وقتی کاملا لاغر نشده باشید، انجام حرکات کرانچ هیچ فایده‌ای ندارد. چربی موضعی را نمی‌توان با حرکات ورزشی خاص از بین برد. اگر نمی‌خواهید که فقط شکم‌تان سفت شود و دوست دارید چربی‌اش هم از بین برود، باید اول میزان چربی شکم را کاهش دهید. متاسفانه کرانچ‌ها انرژی کافی برای دستیابی به این هدف را ندارند و ورزش به تنهایی در این مورد جواب نمی‌دهد بلکه رژیم غذایی مناسب هم لازم است.

ورزش توپ برای لاغری شکم و پهلو

برای این کار روی یک سطح صاف دراز کشیده و پاها را خم کنید به طوریکه کف پاها روی زمین قرار بگیرد بعد یک توپ را برداشته و بدنتان را به چپ و راست متمایل کنید این حرکت باعث فشار خیلی زیادی به چربی های پهلو شده و سوخت و ساز آنها را بالا می برد .

ایروبیک برای لاغری شکم و پهلو

اگر خیلی علاقه به ورزش های سخت و منظم ندارید بهترین راه ایروبیک است . در ایروبیک علاوه بر اینکه تفریح می کنید اندام های مختلف هم درگیر کالری سوزی می شوند ضمن آنکه حرکات کششی هم در ایروبیک وجود دارد و باعث از بین رفتن چربی های موضعی میشود فقط اگر ایروبیک کار میکنید برای انجام دادن ورزش های سخت و منظم تر باید برنامه داشته و نباید این دو با هم تداخل داشته باشند . اگر هدف اصلی شما از تمرین ایروبیک از دست دادن چربی و وزن اضافی باشد، 6 یا 7 نوبت در هفته که تقریبا معادل روزی یک مرتبه است، می تواند تاثیر بالقوه ای روی اندام شما داشته باشد و شما را به وزن مطلوبتان برساند. در مجموع آنچه در انجام این تمرینات حائز اهمیت است افزایش مدت زمان انجام حرکات، استمرار و تکرار و بالا بردن میزان دشواری تمرینات می باشد. مخصوصا اگر در شرایط جسمانی مناسبی نیستید، وزن اضافی دارید، سالخورده اید و یا در دوران بهبودی از مصدومیت و سپری کردن دوران نقاهت هستید، این تمرینات برایتان بسیار مفید خواهد بود.

غلت خوردن برای لاغری شکم و پهلو

نام علمی این ورزش کرانچ اریب زانوی متحرک است برای انجام دادن این حرکت باید یک توپ بزرک و نرم داشته باشید بعد از ان روی توپ بخوابید به طوریکه پاها به صورت نود درجه و یک دست پشت سر و دست دیگر روی زمین باشد . بعد از ان سعی کنید یکی از پاها را از زمین بلند کنید و چند لحظه نگه داشته و این حرکت را با پای دیگر تکرار نمایید . برای این که نتیجه بگیرید باید این حرکت را حداقل ۱۵ بار انجام دهید .

انجام ورزش 7 برای لاغری شکم و پهلو

برای انجام این ورزش باید بدن خود را به شکل هفت دراورید برای این کار روی زمین بنشینید و در ابتدا پاهای خود را به شکل نود درجه روی زمین بگذارید بعد دستهای خود را زیر رانها گذشته و پاها را به سمت بالا بیاورید و در همین حالت به سمت عقب متمایل شوید این حالت از بدن را حالت هفت می گویند و برای چند لحظه به همین شکل بمانید و برای چندین بار این حرکت را تکرار کنید .

شنا رفتن با شکم منقبض برای لاغری شکم و پهلو

حرکت شنا با شکم منقبض کمک بسیاری به آب شدن چربی های شکم و پهلو می کند . برای اینکار به حالت شنا قرار بگیرید و شکم خود را به سمت داخل ببرید در همین حالت سعی کنید چندین بار حرکت شنا را انجام دهید . این حرکت باعث انقباض و تحت فشار قرار گرفتن چربی های شکم و پهلو میشود و سرعت سوخت و ساز را هم در آنها بالا خواهد برد .

ورزش اسکات برای لاغری شکم و پهلو

حرکت اسکات یک تمرین بسیار خوب برای آب کردن چربی پهلو ها و شکم است . برای انجام این تمرین صاف بایستید و دستها را روی سینه خم کنید بعد آهسته پاها را خم کردن و به صورت فرضی روی باسن خود بنشینید و دوباره بلند شوید . در همین حالت که روی باسن می نشینید پاها را هم به سمت جلو متمایل کنید اما زانو ها نیابد جلوتر از انگشتان پا قرار گرفته و باید در راستای یکدیگر باشند . این حرکت را ۵ تا ۱۰ با رتکرار کنید.اسکات، یکی از بهترین تمرینات عضله ساز برای پایین تنه است. با انجام این تمرین در دو روز غیر متوالی در یک هفته، عضلات باسن و رانی قوی پیدا خواهید کرد. بدین ترتیب، با تشکیل توده‌ی عضلانی در این مناطق، باعث خواهید شد تا ساق و پایین پاهایتان متناسب‌تر بنظر برسد. همچنین این تمرین، عضلات ساق را نیز به فعالیت وا می‌دارد، اما تنها برای کمک به عضلات بزرگ پا. بنابراین عضلات ساقتان رشد آنچنانی نخواهند داشت.

حرکت پروانه با توپ طبی برای لاغری شکم و پهلو

به طور کلی حرکت پروانه بدون توپ هم ورزش بسیار مناسبی برای آب کردن پهلو و شکم است اما این تمرین با توپ تاثیر بیشتری خواهد داشت برای این تمرین بنشینید و توپ را بین پاهایتان بگذارید و پاها را از هم دور و به هم نزدیک کنید و این حرکت را چند بار تکرار نمایید بعد در حالیکه همچنان توپ بین پاهایتان قرار دارد بایستید و دست راست را به سمت چب بکشید و چند دقیقه نگه دارید و بعد نشسته و دوباره بایستید و حرکت را با دست چپ انجام دهید . برای اب کردن چربی ها شکم و پهلو حرکات ورزشی بسیاری وجود دارد که شما می توانید با برنامه ریزی آنها را انجام دهید که در این مطلب نمی گنجد و حتما حوصله شما را سر خواهد برد در قسمت بعدی این مقاله برای آب کردن شکم و پهلو تمرینات سخت تری به شما آموزش خواهیم داد .

رژیم و ورزش برای لاغری شکم و پهلو با ورزش در یک هفته

لاغری شکم ، لاغری شکم و پهلو ، لاغری شکم و پهلو با ورزش ، لاغری شکم با کدو و ماست

خوردن صبحانه برای لاغری شکم

صبحانه را هرگز از وعده های غذایی خود حذف نکنید . در وعده صبحانه پروتین و کربوهیدارت مصرف کنید چون باعث میشود سوخت و ساز بدن شما در طول روز بالا رود . مواد قندی را در وعده صبحانه کاهش دهید و به جای آن برای کاهش چربی های دور شکم و پهلو پروتیین مصرف کنید .پروتیین باعث عضله سازی میشود ضمن آنکه انرژی کافی برای بدن شما را فراهم میکن و از پرخوری در وعده بعدی جلوگیری می کند و چربی های دور شکم را کاهش می دهد و به لاغری شکم کمک می کند .در حقیقت تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که به طور مرتب صبحانه می‌خورند هم از آمار کمتری از چاقی و اضافه‌وزن را گزارش می‌کنند و هم اگر قصد کاهش وزن را داشته باشند دستیابی به وزن ایده‌آل برای آن‌ها راحت‌تر خواهد بود. چرا که مصرف صبحانه، مخصوصاً صبحانه‌ای که درست انتخاب شود، با کنترل کالری دریافتی از پُرخوری فرد در طول روز جلوگیری خواهد کرد و البته لازم است بدانید که قدرت صبحانه سلامت در تأثیرگذاری بر زنان بیشتر از مردان است.

خوردن میان وعده برای لاغری شکم

میان وعده در طول روز باعث میشود انرژی از دست رفته بدن تامین شده و شما در وعدهای اصلی پرخوری نکنید . در میان وعده سعی کنید فیبر و پروتیین بخورید . فیبر و پروتیین عضله میسازند و انباشت موضعی چربی ها در اطراف شکم و پهلو جلوگیری می کنند.میان‌وعده‌های سالم و مناسب برنامه کاهش وزن شما را کامل می‌کنند و خوردن آنها در طول روز ضروری است. تحقیقات نشان می‌دهد که کسانی که میان‌وعده را حذف می‌کنند در وعده‌های اصلی بیشتر غذا می‌خورند و بیشتر به غذاهای چرب روی می‌آورند. مهمترین فایده خوردن میان‌وعده این است که دیگر بعد از آن هوس خوردن غذاهای ناسالم برای رفع گرسنگی‌تان را نخواهید داشت. در اینجا راه‌های تازه‌ای به شما یاد می‌دهیم تا بتوانید درطول‌روز گرسنگی‌تان را برطرف کنید. شکمتان به قاروقور افتاده ولی هنوز تا ناهار خیلی مانده، می‌توانید با یک میان‌وعده کوچک خودتان را خلاص کنید ولی فکر می‌کنید بهتر است جلوی خودتان را بگیرید و تا ناهار صبر کنید. 

خوردن روغن زیتون برای لاغری شکم

از روغن زیتون استفاده کنید و روزانه یک قاشق روغن زیتون بخورید . به جای گوشت قرمز از گوشت ماهی استفاده کنید. گوشت های قرمز باعث انباشت چربی و چاقی های موضعی در ناحیه شکم و پهلو میشوند .برای کاهش وزن سریع و ماندگار اگر چربی های مضر و اشباع را از برنامه غذایی حذف کرده یا تا حد امکان کاهش دهیم و اسیدهای چرب تک غیر اشباع (MUFAs) را جایگزین آن ها نماییم بدون شک می توانیم در چربی سوزی و کاهش وزن بسیار موفق عمل کنیم. روغن زیتون که دارای اسیدهای چرب تک غیر اشباع (MUFAs) است می تواند که بهترین جایگزین برای سایر چربی ها و روغن ها باشد.

کاهش مصرف نمک برای لاغری شکم و پهلو

نمک آب بدن را کاهش داده و فشار خون را بالا می برد و مصرف بیش از اندازه آن باعث چاقی های موضعی در ناحیه شکم و پهلو می گردد .کارشناسان دانشگاه “واندربیلت” (Vanderbilt) همچنین اثر مصرف نمک را در غذای فضانوردان بررسی کرده و دریافتند فضانوردانی که حجم بیشتری از نمک در رژیم غذایی‌شان وجود داشته کمتر دچار احساس تشنگی شده و از تناسب اندام بهتری نیز برخوردارند.در بیشتر خوراکی‌های فضانوردان مقداری نمک وجود دارد تا مانع از فساد در حین انتقال به فضا شود. حس شامه و چشایی فضانوردان به واسطه زندگی در شرایط بی وزنی دارای افت نسبی است. این امر باعث می‌شود آنان مزه و طعم خوراک‌ها را تا حد زیادی نتوانند تشخیص دهند.با وجود موثر بودن نمک در کاهش وزن و شکسته شدن مولکول‌های چربی کارشناسان توصیه می‌کنند افراد از خوردن نمک بیش از ۶ گرم در روز خودداری کنند، زیرا این ماده غذایی باعث بالا رفتن فشارخون، افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی و قلبی، پارکینسون و مشکلات عصبی می‌شود.

حذف گوشت قرمز برای لاغری شکم و پهلو

همانطور که اشاره شد گوشت های قرمز علاوه بر اینکه باعث کاهش آب بدن میشوند به علت داشتن چربی و کالری فراوان باعث چاقی و انباشت چربی ها در ناحیه شکم می گردند.مطمئنا اگر به دنبال چربی سوزی سریع و آسان هستید، گوشت قرمز کمکی به شما نخواهد کرد. اما به طور کلی بسیاری از مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی غنی از پروتیین و آن هایی که مقدار کم تا متوسطی از کربوهیدرات دارند، نه تنها در کاهش وزن موثرند بلکه باعث حفظ وزن کاهش یافته در بلند مدت نیز می شوند. ولی این موضوع تنها مختص به گوشت قرمز نیست؛ بلکه شامل انواع مواد غذایی سرشار از پروتیین می باشد و به طور کلی برای کاهش وزن لازم است که مقدار انرژی دریافتی کاهش یابد. یک مطالعه ۱۲ هفته ای در رابطه با تاثیر گوشت قرمز بر لاغری ، بر روی زنان دارای اضافه وزن انجام شد و در نتیجه ی آن مشاهده شد که نوعی رژیم غذایی که دارای افزایش متعادلی از مقدار پروتیین دریافتی بوده، نه تنها باعث کاهش وزن شده بلکه سطح چربی خون را نیز بهبود داده است. در این مطالعه هم چنین هیچ تفاوتی بین گوشت قرمز و گوشت طیور یافت نشد و در زنانی که هر دو گوشت را مصرف کردند پیشرفت هایی نیز دیده شد. این مطالعه از این تئوری که مصرف کم و کنترل شده ی گوشت قرمز به همراه یک برنامه ی ورزشی صحیح و کاهش انرژی دریافتی، در کاهش وزن موثر است، حمایت می کند.

خوردن آجیل برای لاغری شکم و پهلو

آجیل از جمله میان وعده هایی است که خوردن آن باعث افزایش منیزیم در بدن میشود . کمبود منیزیم سبب ترشح هورمون ملاتونین در بدن شده و کاهش منیزیم در بدن اشتهای کاذب ایجاد می کند و سبب پرخوری و چاقی می گردد .طی نتایج حاصله از تحقیقات در دانشگاه لوما لیندا، افرادی که هر روز بادام مصرف می‌کنند نسبت به کسانی که از این ماده غذایی مصرف نمی‌کنند، ‌62 درصد از وزن و 56 درصد از چربی خود را بیشتر از دست می‌دهند و این مورد به خاطر وجود فیبر درون مغزها است که مانع جذب چربی به بدن می‌شوند. این نوع آجیل همچنین دارای مقادیر زیادی آلفالینولئیک است به سوخت و ساز چربی‌ها شتاب می‌دهد. سعی کنید روزانه 35 گرم بادام بوداده یا خام مصرف کنید.

ترک سیگار برای لاغری شکم و پهلو

سیگار نه تنها باعث لاغری نمیشود بلکه در برخی موارد باعث افزایش وزن و چاقی و بد فرم شدن بدن در ناحیه شکم و پهلو می گردد .در سال 1998 در آمریکا مطالعه ای روی 4000 نفر صورت گرفت که نتیجه آن این بود که هیچ رابطه ای میان کشیدن سیگار و کاهش یا افزایش وزن وجود ندارد. از این تعداد که سنشان میان 18 تا 30 سال بود، تنها چند نفر آن هم خیلی جزئی وزن کم کرده بودند. اما مطالعه مدرسه پزشکی هاروارد به نتیجه دیگری رسیده است. در واقع این مطالعه نقش اصلی را به نیکوتین به عنوان یک کاهش دهنده اشتها می دهد. با کشیدن سیگار به خاطر تنگ شدن زیاد رگ ها، عمل خون رسانی کاهش می یابد و در نتیجه دی اکسید کربن بیشتری در خون می ماند. این وضعیت از طرف دیگر به تحریک مزمن غشاء مخاطی ریه و معده می انجامد. این تحریک به نوعی التهاب و عفونت مزمن منجر می شود که مصرف انرژی را بالا می برد. این مقدار انرژی چیزی حدود 200 کالری است. که این خود بدین معناست که یک فرد سیگاری می تواند روزانه 200 کالری بیشتر از دیگران مصرف کند بدون این که چیزی به وزنش اضافه شود.

نوشیدن چای نعناع برای لاغری شکم و پهلو

این نوشیدنی به راحتی در منزل میتوانید درست کنید . برگهای نعناع را باز ساقه جدا کرده و در یک ظرف بجوشانید بعد از کمی جوشیدن درب ظرف را ببنید تا برگها دم بکشند .می توانید این نوشیدنی را در روزهای گرم سال امتحان کنید چرا که علاوه بر خاصیت آرامش زاییِ آن از نفخ شکم جلوگیری کرده و باعث چربی سوزی در بدن میشود و در نهایت شکم و پهلو هایی خوش فرم و صاف به شما هدیه می دهد .

نوشیدن چای سبز برای لاغری شکم و پهلو

برگ های چای سبز به راحتی در کلیه ماههای سال به ویژه اردیبهشت و خرداد پیدا میشوند و شما میتوانید آن را مانند چای معمولی دم کرده و بنوشید . چای سبز باعث کاهش چربی های شکم ، آرامش و تمدد اعصاب میشود و مصرف مرتب آن خاصیت ضد سرطانی داشته و اندامی متناسب و زیبا و شکمی تخت و صاف را برای شما به ارمغان می آورد .

نوشیدن آب هندوانه و آب آناناس برای لاغری شکم و پهلو

اب هندوانه خاصیت عضله سازی دارد ضمن آنکه کلیه آب های میوه ها به دلیل اینکه شکر مصنوعی ندارند برای بدن مفید می باشند . آب هندوانه بسیار کم کالری بوده و خاصیت ضد سرطانی هم دارد .اناناس به دلیل اینکه آنزیمی به نام بروملین دارد باعث هضم سریع غذا و جلوگیری از نفخ می گردد. خاصیت ضد نفخی آب اناناس به داشتن شکمی صاف و تخت کمک می کند .

شکلات تلخ برای لاغری شکم و پهلو

به طور کلی شکلات های تلخ باعث لاغری و کاهش اشتها می گردند . شکلات تلخ اگر به صورت نوشیدنی مصرف شوم سبب چربی سوزی در ناحیه شکم و پهلو شده ضمن آنکه اشتها را کاهش می دهد و از این طریق باعث لاغری و تناسب اندام می گردد.مانند بسیاری از دشمنان چربی، شکلات حاوی فلاونوئید است؛ به همین دلیل محققین اسپانیایی در پژوهش اخیر خود روی ۱۴۵۸ نوجوان، دریافتند کسانی که شکلات بیشتری مصرف می‌کنند، کمر باریک‌تری دارند. دکتر گارسیا، یکی از محققین این پژوهش و استاد دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه گرانادای اسپانیا، می‌گوید: نوع شکلات مهم نیست اما شکلات‌ تلخ ۷۰درصد، حاوی مقادیر زیاد کاتچین (Catechin)، یکی از انواع فلاونوئیدها هست که بر عملکرد انسولین و تولید کورتیزول (هورمونی که باعث ذخیره‌ی چربی در ناحیه‌ی شکم می‌شود) اثر می‌گذارد. تانیا زوکربرات (Tanya Zuckerbrot)، بنیانگذار رژیم غذاییِ عاملِ F توصیه می‌کند به جای شیرینی‌های معمول در رژیم غذایی، روزانه حدود ۳۰ گرم شکلات تلخِ ۷۰درصد مصرف کنیم. همچنین، شکلات تلخ را می‌توانید علاوه بر خوردنی‌ای برای لاغری شکم، به عنوان ماده‌ی انرژی‌زا در باشگاه و در هنگام ورزش استفاده کنید.

نوشیدن آب برای لاغری شکم و پهلو

بدن به ۸ لیوان آب در طول روز نیاز دارد مصرف آب به میزان کافی به خصوص قبل از وعده های اصلی غذا باعث کاهش اشتها شده و اندام شما را خوش فرم و زیبا می کند .بطور کلی برای اینکه اندامی زیبا و خوش فرم داشته باشید باید میزان کالری های دریافتی خود را تحت کنترل بگیرید و غذاهای کم کالری و کم چربی را جاگزین چربی سازها کنید . ورزش کنید و آرامش داشته باشید ضمن آنکه بایستی استرس را از خود دور کنید .

رژیم و ورزش برای لاغری شکم و پهلو با ورزش در یک هفته

لاغری شکم ، لاغری شکم و پهلو ، لاغری شکم و پهلو با ورزش ، لاغری شکم با کدو و ماست

مصرف روغن نارگیل برای لاغری شکم و پهلو

اگر می‌پرسید که برای لاغری شکم چه بخوریم ، باید گفت مطالعه روی زنان برزیلی نشان داده است که سایز کمر زنانی که طی یک دوره‌ی ۱۲ هفته‌ای از مکمل روغن نارگیل در رژیم غذایی‌ استفاده کرده‌اند، کوچک شده است. روغن نارگیل شامل نوعی اسید چربِ اشباع شده به نام اسید لوریک (Lauric Acid) است که در بدن به سرعت تبدیل به انرژی می‌شود. این یعنی کالری اسید لوریک، پیش از اینکه تبدیل به چربی انباشته شود، می‌سوزد و تبدیل به انرژی می‌شود و باعث لاغری شکم شما می‌شود. لزومی ندارد آن را به شکل قرص مصرف کنید، کافی است روغن نارگیل تصفیه شده را جایگزین روغن‌های دیگر در دستور غذای‌تان کنید

لاغری شکم و پهلو با مصرف خوردنی های قرمز و بنفش

در جواب به سوال برای لاغری شکم چه بخوریم، می‌توان داد این است که بگوییم خوراکی‌های بنفش و قرمز! تحقیقات تازه‌ی مجله‌ی تغذیه‌ی بالینی اروپا (European Journal of Clinical Nutrition) نشان داد زنانی که در یک بازه‌ی زمانی ۳ ساله رژیم غذایی سرشار از محصولات قرمز یا بنفش‌رنگ مانند انگور، گوجه، بادمجان و کلم دارند، نسبت به زنانی که رژیم غذایی‌شان بیشتر شامل سبزیجات و میوه‌های سبز، زرد یا نارنجی بوده است، چربی شکمی کمتری داشته‌اند. برخی پژوهش‌ها ادعا می‌کنند وجود فلاونوئید در برخی از این محصولات مانع جذب چربی می‌شود یا بر فرآیند چربی سوزی تأثیر گذاشته و باعث لاغری شکم می‌شود.

مصرف سرکه انار لاغری شکم و پهلو

یکی از خوراکی‌های مناسب برای رژیم لاغری شکم، سرکه انار است. بنا بر پژوهش محققین کُره‌ای مصرف ۳۰ میلی‌لیتر سرکه‌ی انار در زنانِ دچار اضافه وزن به مدت ۸ هفته، باعث کاهش ۳٫۷ درصدی چربی شکمی و در نهایت باعث لاغری شکم در آنها شده است. به گفته‌ی دکتر کارول جوهانسون (Carol Johnston)، استاد دانشگاه آریزونا، همه‌ی انواع سرکه دارای اسید اَستیک هستند که هم در هضم نشاسته تأثیر دارد و هم آنزیم مؤثر در چربی‌سوزی را تحریک می‌کند.

مصرف غلات کامل لاغری شکم و پهلو

بر مبنای مطالعه‌ای در دانشگاه تافتز (Tufts University)، کسانی که روزی ۳ پُرس یا بیشتر غلات کامل مصرف می‌کنند، نسبت به کسانی که کمتر از نیم پُرس غلات کامل می‌خورند، ۱۰ درصد کمتر چربی شکمی دارند. رهبر این گروه تحقیق، دکتر نیکولا مک‌کُون (Nicola McKeown) می‌گوید: این مسئله ممکن است به دلیل اثر غلات کامل بر هورمون‌های کنترل اشتها و بروز احساس سیری باشد؛ یا به دلیل فیبر موجود در غلات کامل که با تحریک برخی هورمون‌ها، ذخیره‌ی چربی شکمی را کاهش می‌دهد. اما نکته‌ی قابل توجه این است که افرادی که غلات تصفیه شده مصرف کرده‌اند (انواع نان و شیرینی‌های سفید)، کاهشی در چربی شکمی‌شان نداشته‌اند. بنا بر توصیه‌ی دکتر مک‌کون بهتر است غلات تصفیه‌شده را با غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای یا فارو (غذایی تهیه شده از انواع خاصی از گندم) جایگزین کنید.

مصرف دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو

به گفته‌ی دکتر لیندسی براون (Lindsay Brown)، استاد دانشگاه کویینزلند، که درباره‌ی اثرات چیا در حذف چربی شکمی مطالعه کرده‌ است، دانه‌ی چیا علاوه بر پروتئین و فیبر حاوی اسید چرب ALA (آلفا لینولنیک اسید) است که مانع احاطه شدن اعضای حیاتی موجود در ناحیه‌ی شکمی توسط چربی می‌شود. دانه‌های چیا را می‌توان با انواع اسموتی مخلوط کرد، همراه با ماست میل نمود یا از ترکیب آن با شیر بادام، کمی دارچین و عسل، نوعی پودینگ تهیه کرد.چیا یک دانه خوراکی است که در بیشتر در آرژانتین و مکزیک رشد می کند. دانه چیا به دلیل داشتن امگا ۳ ،کربو هیدرات، پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان ها و کلسیم یک ماده غذایی کامل است. دانه چیا برای رژیم لاغری بسیار مناسب است. دانه چیا می تواند باعث کاهش اشتها شود و یک منبع فوق العاده از فیبر و امگا ۳ است. روش لاغری با استفاده از دانه چیا را می توانید در ادامه مطلب مطالعه کنید.

مصرف دارچین برای لاغری شکم و پهلو

برای چربی سوزی شکم دارچین زیاد مصرف کنید. دارچین یکی از مدافعان لاغری شکم است که در کابینت ادویه‌های‌تان خواهید یافت. دانشمندان ژاپنی در آزمایشی، چندین موش را تحت رژیم غذایی پرچرب و پرقند قرار دادند، به رژیم غذایی گروهی از موش‌ها روغن دارچین، که عطر و طعم گرم دارچین از آن است، اضافه کردند. پس از یک ماه، موش‌هایی که ترکیبات دارچین را مصرف کرده بودند، چربی شکمی کمتری داشتند. کارشناسان معتقدند این ماده در از بین بردن توده‌های چربی مؤثر است. کری گنز (Keri Gans) نویسنده‌ی «یک تغییر غذاییِ کوچک» توصیه می‌کند در غذاهای روزانه‌ی خود برای کمی دارچین، به اندازه‌ی یک قاشق چایخوری، جا باز کنید.دارچین نه تنها بهترین ادویه برای سوزاندن چربی است، بلکه دارای خواص بی شماری برای سلامتی است. دارچین ترشح قند خون و تولید انسولین را کاهش می دهد و این موضوع کمک می کند تا چربی کمتری از وعده های غذایی را به عنوان چربی ذخیره، جذب کنید.

مصرف زردچوبه برای لاغری شکم و پهلو

معروف است ادویه‌ی کاری جادویش را از این ادویه‌ی عجیب و مرموز می‌گیرد. اما از این پس می‌توانید به زردچوبه، به چشم یک «کمربند لاغرکننده» هم نگاه کنید! آنطور که مطالعات مجله‌ی «غذا و گوارش» (Food & Function) می‌گوید، زردچوبه حاوی مولکول‌هایی است که با جدا کردن قند از خون و تبدیل آن به انرژی، مانع ذخیره‌ی آن به شکل چربی در ناحیه‌ی شکم می‌شوند. کارشناس تغذیه، بروک اَلپرت (Brooke Alpert) توصیه می‌کند روزانه یک قاشق غذاخوری زردچوبه مصرف کنیم. به پیشنهاد او می‌توان به سوپ، ماست یونانی، انواع اسموتی‌ سبز، سبزیجات تَفت داده شده، تخم مرغ و حتی چای، زردچوبه اضافه کرد. نگران نباشید! مقدار کم زردچوبه طعم خاصی ندارد، مخصوصا اگر در غذایی که می‌پزید طعم‌های مختلف وجود داشته باشد.

مصرف تخم کتان برای لاغری

تخم کتان برای کاهش وزن و چربی سوزی شکم بسیار مفید است. این ماده‌ی خوراکی با فیبر فراوانش به شما احساس سیری می‌دهد، سرشار از امگا-۳ و لینان (lignan) است که به از دست دادن وزن کمک می‌کند. وقتی هر قاشق غذاخوری تخم کتان تنها ۳۶ کالری دارد، گنجاندن آن در رژیم غذایی‌تان کار ساده‌ای است. فیبر موجود در تخم کتان به اندازه‌ی است که تنها یک قاشق غذاخوری از آن برای اثرگذاری کافی‌ است. پژوهشی در سال ۲۰۱۲ نشان داد فیبر تخم کتان برای کاهش اشتها مفید است. فیبر محلول در تخم کتان فرایند گوارش را کند و از تبدیل شدن گلوکز به قند جلوگیری می‌کند. تنظیم قند خون به کاهش وزن کمک می‌کند زیرا قند اضافه‌ همیشه تبدیل به چربی می‌شود. افزایش قند همچنین با رهاسازی انسولین پیام توقف سوخت چربی‌های ذخیره‌شده را به بدن می‌دهد. به علاوه فیبر موجود در تخم کتان حاوی نوعی باکتری خوب است که ممکن است باعث کاهش وزن شود. امگا‌-۳ احتمال بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش می‌دهد و بنابر پژوهشی در سال ۲۰۱۳ مصرف به‌اندازه‌ی آن مانع چاقی می‌شود. امگا-۳ با افزایش سطح آدیپونکتین (adiponectin)، هورمونی که توسط سلول‌های چربی ترشح می‌شود و سوخت‌وساز لیپید و گلوکز را تنظیم می‌کند، به کاهش وزن کمک می‌کند. تنها دو ماده‌ی خوراکی حاوی مقادیر فراوان لینان هستند: تخم کتان و کنجد. و میزان لینان موجود در تخم کتان ۷ برابر بیشتر ازکنجد است. لینان با کاهش کلسترول می‌تواند بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش دهید. همچنین خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن با رشد تومورهای سرطانی مقابله می‌کند، هرچند نیاز به تحقیق بیشتری در این زمینه است. با اینکه پژوهش‌ها اثر لینان بر کاهش وزن را ثابت نکرده‌اند، ویژگی‌ بالقوه‌ی آن در کاهش سطح گلوکز ممکن است به کاهش وزن کمک کند به‌ این شرط که کالری دریافتی از کالری مصرفی بیشتر نباشد. مصرف تخم کتان معمولا با عوارض خاصی همراه نیست اما به دلیل برخی ترکیبات فعالش باید برخی نکات احتیاطی را در نظر بگیرید. این ماده‌ی خوراکی ممکن است باعث یبوست یا عوارض دیگری مانند اسهال، باد معده و روده و دردهای شکمی شود. زنان باردار نباید تخم کتان مصرف کنند. اگر دچار دیابت، اختلال خونریزی، انسداد روده، سرطان‌های حساس به‌هورمون یا هر بیماری مزمن دیگر هستید، پیش از مصرف تخم کتان با پزشک‌تان مشورت کنید. تخم کتان را در یخچال نگه دارید و تا ۲۴ ساعت پس از آسیاب کردن مصرف کنید زیرا پس از این مدت مواد مفیدش را از دست می‌دهد. می‌توانید در دستور غذاهای مختلف تا ۱۵ درصدِ آرد را با تخم کتان جایگزین کنید اما احتمالا باید مقدار مخمر را افزایش بدهید. با استفاده از تخم کتان به جای تخم‌مرغ و روغن می‌توانید میزان کالری غذایتان را کاهش دهید. می‌توانید هر ۱ قاشق مارگارین را با ۳ قاشق تخم کتان، و هر تخم‌مرغ را با ترکیبی از ۱ قاشق تخم کتان و ۳ قاشق آب جایگزین کنید.

لاغری شکم

بیشتر بخوانید :

خواص ماش پخته

خواص بهار نارنج

سالاد جوانه گندم

گیاه دارویی علف گربه

زنجبیل فشار خون