عفونت چشم

عفونت چشم ،عفونت چشم گربه،عفونت چشمی،عفونت چشم در کودکان،عفونت چشم و تاری دید،عفونت چشم نوزاد،عفونت چشم بچه گربه،عفونت چشم سگ،عفونت چشم گربه پرشین،عفونت چشم گربه ها،عفونت چشم گربه دارو،عفونت چشم گربه درمان،عفونت چشم گربه ای،داروی عفونت چشم گربه،درمان عفونت چشم گربه ها،علت عفونت چشم گربه

عفونت چشم,بیماری عفونت چشم,عفونت چشم در بارداری,علائم عفونت چشم,درمان عفونت چشم

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به عفونت چشم و راه درمان و علل آن بپردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.یکی از شایع ترین اختلالات چشمی عفونت چشم است.چشم عضوی از بدن است که اگر روزی دچار اختلال شود، بخش عمده ای از زندگی ما را با مشکل مواجه می کند. یکی از شایع ترین اختلالاتی که ممکن است در چشم پدید آید، عفونت چشم است.عفونت‌ چشمی چنین تعریف می‌شود: چشم قرمز شود، پلک‌ها متورم شود و چشم دارای ترشحات چرکی باشد، یا اینکه آن‌ قدر ترشح زیاد باشد که صبح‌ها هنگام بیدار شدن، چشم‌ها به سختی باز شوند. چشم عضوی از بدن است که اگر روزی دچار اختلال شود، بخش عمده ای از زندگی ما را با مشکل مواجه می کند. یکی از شایع ترین اختلالاتی که ممکن است در چشم پدید آید، عفونت چشم است.

عفونت چشم در کودکان

عفونت چشم در کودکان بیشتر در اثر عدم رعایت نکات بهداشتی و بیماری های ویروسی است. ترشحات سبز یا زردرنگ در ناحیه چشم ها، بی حسی پلک ها به هنگام خواب و کاهش بینایی از جمله عوارض عفونت چشم ها است. رعایت نکات بهداشتی و استفاده از داروهای تجویز شده توسط پزشک مانند پماد چشمی، شدت این عارضه را کاهش می دهد.

عفونت چشم,بیماری عفونت چشم,عفونت چشم در بارداری,علائم عفونت چشم,درمان عفونت چشم

علایم عفونت چشم

 رنگ سفید کره چشم، صورتی یا قرمز رنگ می شود. ترشحات سبز، زرد یا سفید رنگ در گوشه چشم جمع می شود. مرتب از چشم اشک می آید. هنگام پلک زدن احساس می شود که چیزی مثل سنگ ریزه یا شن و ماسه، در چشم وجود دارد. پلک ها هنگام خواب خشک می شوند. در ناحیه پلک ها، ورم به چشم می خورد. یک توده دردناک و کوچک قرمز رنگ در ریشه مژه ها احساس می شود.در بعضی موارد به خصوص در عفونت‌های ویروسی چشم ممکن است تب، گلودرد و علایم سرماخوردگی نیز همراه این نشانه‌ها باشد. هنگام عفونت چشم، در کنار استفاده از داروهای تجویز شده و رعایت شدید نکات بهداشت شخصی، به علت مسری بودن بیماری از بستن چشم خودداری شود

پیشگیری از عفونت چشم

عفونت چشم به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. بنابراین اگر کسی که زیاد با او در تماس هستید، مثل اعضای خانواده، به عفونت چشمی مبتلا می باشد، با رعایت نکات زیر از سرایت آن به دیگران جلوگیری کنید : دست های خود را با آب و صابون بشویید. این کار در عین راحت بودن، موثرترین راه برای جلوگیری از انتقال عفونت چشمی می باشد. دست ها مرتبا در تماس با آلودگی های باکتریایی و ویروسی و قارچی قرار می گیرند و باید قبل از تماس با چشم، آنها را شست. از دست زدن به صورت و چشم های خود بپرهیزید . اگر باید دارویی را به داخل چشم خود بریزید و یا کرمی را برای دور چشم خود استفاده کنید، حتما قبل از این کار،  دست های خود را با آب و صابون بشویید.

عفونت چشم,بیماری عفونت چشم,عفونت چشم در بارداری,علائم عفونت چشم,درمان عفونت چشم

عفونت چشم در نوزاد

اگر سفیدی چشم نوزاد شما و پلک آن قرمز شده است او احتمالآً دچار عارضه ی کنژنکتیویت یا التهاب ملتحمه شده است. این بیماری یک التهاب است که می‌تواند دردناک بوده و خارش داشته باشد و معمولاً نشانه‌ای از عفونت چشم نوزاد است. با این حال ممکن است به دلایل دیگری ماننند حساسیت، یک واکنش آلرژیک و یا یک بیماری جدی‌تر نیز رخ دهد. این بیماری معمولاً با اشک ریزی و ترشح همراه است (راهی که بدن برای بهبود وضعیت بکار می‌گیرد. عارضه‌ی کنژنکتیویت بوسیله باکتری‌ها، ویروس‌ها یا عفونت‌های قارچی بر روی پلک‌ها ایجاد می‌شود که با قرمزی چشم نوزاد، خارش، حساسیت به نور و ترشحات و اشک همراه است.

ورم چشم یکی از علائم عفونت چشم می باشد. از آرایش کردن چشم پرهیز کنید و از برخورد لوازم آرایش با چشم جدا پرهیز کنید . ممکن است مواد آرایشی فاسد شده باشند و یا مرغوب نباشند و چشم شما نسبت به آنها حساسیت داشته باشد. لوازم بهداشتی شخصی خود را به فرد دیگری ندهید. حوله شخصی داشته باشید و لوازمی مانند حوله، لباس و بالش خود را هر چند وقت یک‌بار بشویید. در صورتی که عفونت چشمی دارید، هرگز از لنزهای چشمی استفاده نکنید و اگر لنزهای شما آلوده شده اند، قبل از استفاده مجدد آنها را ضدعفونی کنید. در مورد نحوه  ضدعفونی کردن لنزهای خود از پزشک سئوال کنید. هرگز از لنزهای چشمی افراد دیگر (حتی اگر به سالم بودن آنها اطمینان دارید) استفاده نکنید، زیرا لنز، یک وسیله شخصی است. در محیط های با آب و هوای گرم و خشک، پرگرد و غبار و هنگام وزش باد از چشم های خود محافظت کنید. اگر در محیطی کار خود با مواد شیمیایی سروکار دارید، حتما از عینک های مخصوصی که محافظت کننده چشم شما در برابر آسیب مواد شیمیایی هستند، استفاده کنید در صورت بروز هر گونه مشکل و علامت غیرطبیعی در چشم خود، سریعا به چشم‌پزشک مراجعه کنید.عفونت چشم نوزادان ممکن است نتیجه قرار گرفتن نوزاد در معرض باکتری‌ها در زمانی باشد که از کانال زایمان عبور می‌کند. به همین دلیل است که تمامی نوزادان را در زمان تحویل بعد از تولد، با قطره‌ها یا پمادهای آنتی بیوتیکی چشمی درمان می‌کنند. این عفونت مختصر، باید درمان شود تا بعد تبدیل به عفونت‌های جدی نشود.

عفونت چشم,بیماری عفونت چشم,عفونت چشم در بارداری,علائم عفونت چشم,درمان عفونت چشم

درمان دارویی عفونت چشم

عفونت های چشمی در اثر باکتری ها و ویروس ها بروز می کند که باید درمان شود و معمولا بعد از چند هفته درمان، این عفونت برطرف می شود.درمان عفونت‌های چشم معمولا با قطره یا پماد آنتی‌بیوتیک موضعی انجام می گیردلازم به یادآوری است که نباید انتظار داشت که با شروع درمان با قطره یا پماد آنتی‌بیوتیک، بلافاصله عفونت بهبود یابد و معمولاً این بیماری باید سیر خود را طی کرده و به تدریج بهبود ‌یابد.در بعضی موارد مانند عفونت‌های چشمی کودکان زیر 5 سال با بعضی باکتری‌ها مثل هموفیلوس یا میکروب سوزاک، علاوه بر درمان موضعی، باید درمان با آنتی بیوتیک خوراکی یا تزریقی نیز انجام شود.

درمان خانگی عفونت چشم

-استفاده از چای تازه دم و بدون عطر و سرد، درمان بسیار خوبی برای رفع عفونت چشمی است. چای یک ضدعفونی کننده بسیار خوب است که افراد در موارد معمولی هم می توانند از آن برای شستشوی چشم خود استفاده کنند.چای کیسه ای آویشن وحشی کمپرس موثری برای درمان عفونت چشم استافراد می توانند از شامپوی بچه نیز برای شستشوی مژه های خود استفاده کنند که درمان بسیار موثری است، چرا که بسیاری از عفونت های چشمی از زیر مژه ها شروع می شود.نکته: در انتها، با توجه به شروع فصل گرما و افزایش تمایل افراد به شنا کردن در این فصل، مطلبی را جهت یادآوری و تذکر برای شما بیان می کنیم.

عفونت چشم سگ

چشم ها از نقاط حساس بدن سگ شما می باشد. سگ خانگی شما روش نظافت صحیح چشمانش را بلد نیست و احتمال این وجود دارد که خودش را روی فرش بمالد ، فرش هم که معدن میکروب است. یا این که حتی ممکن است برای تمیز کردن چشم هایش از پنجه های خود استفاده کند. همانطور که می دانید این روش ها برای تمیز کردن چشم ها مطمئن نیستند و ممکن است منجر به عفونت چشم سگ ها شوند. شما باید به خوبی مواظب حیوان خانگی خود باشید و این وظیفه شما است که به نظافت حیوان رسیدگی نمایید و درصورت لزوم اقدامات درمانی بیش از بردن حیوان نزد دامپزشک را انجام دهید. سعی نمایید که هر هفته در مکانی که نور مناسب داشته باشد چشمان سگ خود را چک کنید تا در صورت وجود هرگونه مشکلی در چشمان سگ به موقع متوجه شوید.سگ هایی پوزه کوتاه که چشمانی درشت دارند، ترشحات چشمانشان بیشتر از سایر سگ ها است و در کل این ترشحات چشمی در سگ ها، عادی محسوب می گردد به طوری که این ترشعات از گوشه چشم هایشان سرازیر می شود و مو ها و مژه های کنار آن را مرطوب می نماید. هنگامی که رنگ سگ شما سفید باشد این ترشحات به رنگ قهوه ای و نارنجی دیده می شود و این امر به علت اکسید شدن املاح آهن در هوا می باشد. بهترین راه این است که در این چنین مواردی نظافت چشم های سگ را رعایت کنید و هر روز این قسمت از چشم حیوان را با دستمال تمیز نظافت کنید ولی در غیر این صورت ابن ترشعات به توده های سفت و تیره تبدیل می شوند که در نهایت خود همین توده های سفت باعث عفونت چشم سگ می شوند. اما در مورد سگ هایی که چشمان بیرون زده و پوزه های کوتاه دارند، بهتر است بیشتر تحت مراقبت قرار گیرند به دلیل اینکه آنها آسیب پذیرتر می باشند. اگر مرتب چشمان سگ ها را تمیز کنید و مو هایی که جلوی چشمان آنها قرار گرفته، مرتب کوتاه شود، این امر خود باعث می شود که موی حیوان داخل چشم هایش نرود و التهاب و عفونت هم ایجاد نمی گردد. پس کوتاه کردن مو بسیار، بسیار مهم است. توجه کنید که اگر گرد و خاک وارد چشم سگ شما شد ، شما می توانید برای درمان عفونت چشم سگ آن را با قطره استریل چشمی برای سگ و یا چای تازه دم سرد شده شستشو دهید. در ضمن هیچگاه فراموش نکنید که برای تمیز کردن چشم سگ خود باید قطره را در چشم های او بچکانید و توجه کنید که قطره از یک سمت به سمت دیگر جاری گردد. لطفا” در مورد استفاده داروهای دیگر اجتناب نمایید و اگر لازم دانستید حتما سگ خود را برای معاینات بیشتر به دامپزشکی ببرید تا یک دامپزشک متخخص او را چکاو نماید.

نام قطره برای عفونت چشم

قطره استریل چشمی سیپلکس نوعی قطره چشمی برای عفونت بوده که حاوی سیپروفلوکساسین هیدروکلراید می باشد .سیپروفلوکساسین موجود در این دارو به عنوان ماده موثره شناخته شده است که سبب شده است تا این قطره به عنوان یک قطره ضد باکتریایی شناخته شود .این قطره در درمان زخم قرنیه و التهاب ملتحمه باکتریایی کاربرد داشته و در بطری های پلاستیکی 10 میلی لیتری عرضه می شود.قطره چشم نفازولین به شکل محلول های یک دهم درصد جهت درمان و تسکین خارش های موقتی و تحریکات خفیف چشمی ناشی از آلرژی به مواد مختلف و گرده گلها ،سرماخوردگی،قرمزی چشم در اثر مطالعه و تماشای بیش از حد تلویزیون به کار می رود .این دارو نباید در افراد مبتلا به دیابت،بیماری های قلبی و عروقی ،بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید استفاده شود در صورتی که مبتلا به هریک از بیماری های فوق الذکر می باشید حتما پزشکتان را از این موضوع با خبر کنید .برای استفاده از این دارو رعایت نکات زیر ضروریست:

درمان خانگی عفونت چشم

برگ چای حاوی خواص ضد باکتری زیادی است که می‌توانند به درمان عفونت چشم کمک کنند. چای به کاهش قرمزی و تورم در چشم کمک می‌کند. برای رسیدن به بهترین نتایج، از چای سیاه استفاده کنید. برای تهیه‌ی چای، کیسه‌ی چای را در آب گرم بجوشانید. اجازه بدهید تا چای کیسه‌ای خنک شود و سپس آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی ناحیه‌ی آسیب‌دیده بگذارید. شما حتی می‌توانید از چای دم شده‌ی ولرم برای شستشوی چشم‌تان استفاده کنید، اگر آن را تحریک نکند یا احساس سوزش در چشم‌تان ایجاد نکند.

عسل دارای خواص ضدباکتری است که می‌توانند سبب از بین رفتن عفونت ناشی از باکتری شوند. مقدار مساوی از عسل و آب آماده کنید. آب را بجوشانید و عسل را با آن مخلوط کنید. پس از آن‌که ترکیب سرد شد، آن را با یک تکه پارچه‌ی تمیز یا توپ پنبه‌ای روی مناطق آسیب دیده استعمال کنید. عسل هر جراحتی را که ممکن است علت بروز عفونت در چشم باشد پاک و ضدعفونی می‌کند.

دمنوش بابونه را می‌توان برای تسکین عفونت چشم استفاده کرد. این دمنوش همچنین می‌تواند به عنوان مایع شستشوی چشم استفاده شود. بابونه‌ی خشک یا دمونش کیسه‌ای بابونه را در آب جوش بگذارید. اجاره بدهید دمنوش به دمای اتاق برسد و سپس آن را با یک پارچه‌ی روی چشم‌تان استعمال کنید تا از خارش و درد چشم تسکین پیدا کنید.

اسید بوریک ملایم است و اغلب به عنوان یک ضدعفونی­کننده برای درمان جراحات خفیف استفاده می‌شود. این ماده همچنین می‌تواند عفونت چشم را بهبود بخشد. اسید بوریک می‌تواند به عنوان قطره‌ی چشم برای پاک کردن و التیام شبکیه استفاده شود.

بیشتر بخوانید : درمان شب کوریتنبلی چشم در کودکان ♥ عفونت دندان عقل