ازمایش پاپ اسمیر چی هست

آزمایش پاپ اسمیر ،آزمایش پاپ اسمیر چگونه انجام میشود،آزمایش پاپ اسمیر چگونه است،آزمایش پاپ اسمیر درد دارد،آزمایش پاپ اسمیرچیست،آزمایش پاپ اسمیر قبل از بارداری،آزمایش پاپ اسمیر در دوران بارداری،آزمایش پاپ اسمیر چیه،آزمایش پاپ اسمیر Inflammation،آزمایش پاپ اسمیر مایع،آزمایش پاپ اسمیر چیست و چگونه انجام می شود،جواب آزمایش پاپ اسمیر چگونه است

آزمایش پاپ اسمیر

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد آزمایش پاپ اسمیر صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.آزمایش پاپ اسمیر برای افراد بالای ۲۵ تا ۶۰ سال لازم است و این آزمایش در خانه های بهداشت به صورت رایگان انجام می شود انجام تست پاپ اسمیر به تشخیص سرطان دهانه رحم کمک می‌کند. تمام بیمارستان های وابسته به مراکز بهداشتی مانند بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی و تامین اجتماعی آزمایش تست پاپ اسمیر را انجام می‌دهند.

آزمایش پاپ اسمیر چیست

تست پاپ اسمیر برای غربالگری سرطان دهانه رحم، سه سال پس از شروع مقاربت جنسی باید انجام شود. اگر فعالیت جنسی شروع شده باشد و نیاز به غربالگری بیماری‌های منتقل‌ شونده از راه جنسی وجود داشته باشد، معاینه لگن زودتر از سنی که برای انجام تست پاپ توصیه می‌شود ضرورت دارد. امروزه روش های تشخیصی زیادی وجود دارد که با آنها می توان سرطان را به موقع تشخیص داد. «پاپ اسمیر» (Papsmear) یکی از روش ها محسوب می شود که در صورت استفاده درست از آن می توان به را حتی از پیشرفت سرطان در بدن پیشگیری کرد. تست پاپ اسمیر درواقع یک تست غربالگری است که دارای یکسری از ویژگی هاست که می توان به ارزان بودن، ساده بودن و قابل اندازه گیری بودن آن اشاره کرد. این تست، یک روش خوب برای تشخیص سرطان دهانه رحم محسوب می شود.به توصیه انجمن سرطان و کالج آمریکایی بیماری‌های ، انجام این تست از ۲۱ تا ۳۰ سالگی باید هر یک تا سه سال انجام شود. پس از ۳۰ سالگی تست پاپ باید به همراه تست HPV (ویروس پاپیلومانی انسانی) انجام شود. اگر هر دو تست منفی بودند، پاپ اسمیر باید هر سه سال تکرار شود. اگر تست پاپ منفی و تست HPV مثبت باشد، تست باید هر ماه ۶ تا ۱۲ ماه انجام شود. انجام تست در اشخاص ۷۰ ساله یا مسن‌ تری که سه تست منفی پی ‌در ‌پی داشته‌اند، متوقف می‌شود. تا ۲۴ ساعت قبل از انجام تست فرد نباید مقاربت داشته باشد، همچنین تست نباید در زمان خونریزی عادت ماهیانه انجام شود. در طی دو روز قبل از انجام تست از ژل، کرم و داروهای واژینال نیز نباید استفاده شود.

آشنایی با آزمایش پاپ اسمیر

آزمایش پاپ اسمیر یا آزمایش اسمیر جزء آزمایش‌های غربال‌گری است که برای تشخیص سرطان یا عواملی که منجر به سرطان گردن رحم خواهند شد، با نمونه برداری و آزمایش سلول شناسی گردن رحم دستگاه تولید مثلی زنان انجام می‌گیرد. توصیه می‌شود این آزمایش به صورت مرتب (اغلب سالانه) برای زنان انجام شود. آزمایش پاپ اسمیر توسط پزشکی یونانی به نام جورجیوس پاپانیکولائو ابداع شد و به یاد او نامگذاری شد.

روش انجام آزمایش پاپ اسمیر

در آزمایش پاپ اسمیر پزشک توسط برس سرویکس نمونه‌ها را برمی‌دارد یا توسط اسپکولوم دهانه دستگاه تناسلی را باز کرده و با اسپاچولا نمونه‌ها را از رحم و گردن رحم برمی‌دارد. نمونه‌ها برای تشخیص سلول‌های ناهنجار به آزمایشگاه منتقل شده و زیر میکروسکوپ مشاهده می‌شوند. جهت انتقال این لام‌ها از فولدرهای لام می‌توان استفاده کرد. این روش جز تشخیص سلول‌های سرطانی مرتبط با HPV، نشان‌دهنده عفونت‌های رحمی نیز هست. روش سنتی و قدیمی‌تر انجام تست پاپ اسمیر، انتقال سلول‌های برداشته شده از مجاری واژن و دهانه رحم توسط وسایل نمونه‌برداری به یک اسلاید شیشه‌ای است. عیب این روش آن است که حدود ۸۰ درصد سلول‌ها بر روی وسایل نمونه‌برداری باقی‌مانده و دور ریخته می‌شوند. مزیت این روش کم‌هزینه‌تر بودن آن است. تا اواسط دهه ۹۰ تنها این روش استفاده می‌شد. روش «تین پرپ» که کارایی بیشتری دارد در اواسط دهه ۹۰ معرفی شد. در این روش تمام سلول‌های برداشت شده به یک محلول نگهدارنده و سپس بر روی یک اسلاید شیشه‌ای منتقل می‌شود. هنگام انتقال سلول‌ها از محلول به اسلاید شیشه‌ای در روش تین پرپ، مواد غیر تشخیصی مانند سلول‌های خون، سلول‌های التهابی و موکوس حذف می‌شوند و آزمایشگر تنها سلول‌های دهانه رحم را منتقل می‌کند. همچنین سلول‌های دهانه رحم به صورت تک لایه به اسلاید منتقل می‌شوند؛ بنابراین هم‌پوشانی سلول‌های پوششی که در روش قدیمی وجود دارد و نیز احتمال پوشیده شدن یک سلول غیرطبیعی از بین می‌رود و قدرت تشخیصی تست پاپ اسمیر افزایش می‌یابد. همچنین هنگام انتقال سلول‌های دهانه رحم به محلول، می‌توان همزمان سلول‌های سرطانی و احتمال وجود HPV و عفونت‌های کلامیدیایی و سوزاک را بررسی کرد. نزدیک به ۹۰ درصد تست‌های پاپ اسمیر در آمریکا به روش تین پرپ است. این روش پرهزینه‌تر از روش سنتی است.

روش جدید آزمایش پاپ اسمیر

در این آزمایش، پزشک توسط برس سرویکس (Cervical brush) و یا توسط اسپکولوم (Speculum) دهانه دستگاه تناسلی را باز کرده و با اسپاچولا (Spatula) نمونه ها را از رحم و گردن رحم برمی دارد. نمونه ها برای تشخیص سلول های ناهنجار به آزمایشگاه فرستاده شده و با میکروسکوپ بررسی می شوند. آسیب شناس (پزشکی که در تفسیر تست های آزمایشگاهی و در ارزیابی سلول ها، بافت ها و اندام ها از نظر تشخیص سرطان تخصص دارد) نمونه را زیر میکروسکوپ معاینه می کند. آسیب شناس می تواند سلول های غیرطبیعی را که امکان دارد سلول های پیش سرطانی یا سرطانی باشند، شناسایی کند. این روش علاوه بر تشخیص سلول های سرطانی مرتبط با HPV (ویروس پاپیلومای انسانی)، عفونت های رحم را نیز نشان می دهد.

روش قدیم آزمایش پاپ اسمیر

در این روش از انجام تست پاپ اسمیر، سلول های برداشته شده از مجاری واژن و دهانه رحم توسط وسایل نمونه برداری (یک اسلاید شیشه ای) به آزمایشگاه انتقال داده می شود. عیب این روش آن است که حدود 80 درصد سلول ها بر روی وسایل نمونه برداری باقی مانده و دور ریخته می شوند. مزیت این روش کم هزینه تر بودن آن است. تا اواسط دهه 90 میلادی تنها از این روش استفاده می شد.

ویژگی آزمایش پاپ اسمیر

پاپ اسمیر بهترین راه برای تشخیص سرطان دهانه رحم است. در زنان کمتر از ۳۰ سال، بهتر است این تست همراه با تست پاپیلوماویروس (HPV) انجام شود. پاپیلوماویروس جزء عفونت‌هایی محسوب می‌شود که از طریق رابطه جنسی انتقال پیدا می‌کنند. این ویروس ممکن است در آینده باعث سرطان دهانه رحم شود.

تفسیر جواب آزمایش پاپ اسمیر

نتایج پاپ اسمیر چطور تعیین می شود؟
نتایج پاپ اسمیر بعد از یک یا دو هفته آماده می شود. بعد از آزمایش پاپ اسمیر، هر خانمی باید طریقه دریافت نتیجه را جویا شود. اگر خانم بعد از یک ماه نتیجه را دریافت نکرد باید به مطب پزشک مراجعه کند.
پاپ اسمیر غیرطبیعی چیست؟
پاپ اسمیر غیرطبیعی تغییرات سرطانی در سلول های دهانه رحم را نشان می دهد. این تست برای تشخیص سلول های غیر طبیعی در مراحل اولیه مهم است زیرا درمان برای برداشتن سلول های غیرطبیعی انجام می شود. بخش بعدی با عنوان روش مطالعه و تحلیل پاپ اسمیر شامل روش های گزارش پاپ اسمیر غیرطبیعی می باشد.
روش مطالعه و تحلیل پاپ اسمیر
تحلیل پاپ اسمیر و گزارشات آن براساس سیستم پزشکی به نام بتسدا انجام می شود. این سیستم در بتسدا، میرلند ایجاد شده است تا تمام متخصصان بتوانند پاپ اسمیر را شبیه به هم گزارش کنند. استانداردسازی باعث می شود احتمال تفاوت نتایج در آزمایشگاه های مختلف کاهش یابد.
سیستم بتسدا نتیجه عملکرد موسسه سرطان ملی است که در سال ۱۹۸۸ برای استانداردسازی گزارش های پاپ اسمیر تلاش می کردند. در سال ۲۰۰۱، راهنما اصلاح شد. توافق سیستم گزارش بتسدا در امریکا جهانی شده است.

چرا نیاز به تست پاپ اسمیر است؟

تست پاپ اسمیر می تواند زندگی شما را نجات دهد. این تست می تواند نشانه های اولیه سرطان دهانه رحم را پیدا کند. آزمایشات پاپ اسمیر همچنین می توانند سلول های غیرطبیعی دهانه رحم را قبل از تبدیل شدن به سلول های سرطانی پیدا کنند. درمان این سلول های غیرطبیعی می تواند به جلوگیری از بیشتر موارد سرطان دهانه رحم کمک کند. انجام تست پاپ اسمیر یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای جلوگیری از سرطان دهانه رحم انجام دهید.

نتایج آزمایش پاپ اسمیر

معمولا سه هفته طول می‌ کشد تا نتایج آزمایش آماده شود. پاپ اسمیر طبیعی، یعنی گردن رحم، طبیعی به نظر می رسد. پاپ اسمیر غیرطبیعی، یعنی سلول‌ های بررسی شده، ظاهر طبیعی نداشته‌ اند. در این حالت، گاهی تکرار آزمایش لازم است. اگر پاپ اسمیر مثبت باشد، ممکن است پزشک ‌تان آزمایش‌ های متفاوتی را برای ادامه بررسی خود تجویز کند، از جمله کولپوسکوپی(استفاده از یک میکروسکوپ مخصوص برای معاینه گردن رحم و واژن). پاپ اسمیر گاهی نشان ‌دهنده عفونت هم هست، اما نمی‌ توان برای تشخیص بیماری ‌های آمیزشی به آن تکیه کرد و آزمایش‌ های اختصاصی لازم است.

انجام تست پاپ اسمیر

برخی از افراد تصور می کنند که تست پاپ اسمیر را باید دائما انجام بدهند در حالی که این باور نادرست است و این تست را پزشک متخصص زنان براساس یک قاعده خاص برای افراد مختلف انجام می دهد. فواصل انجام این تست از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. این تست را باید همه خانم ها بعد از شروع رابطه زناشویی به صورت سالانه (سالی یک بار) انجام بدهند. چنانچه این تست، سه سال پشت سر هم، به صورت سالانه انجام شد و نتیجه تست هر سال منفی بود، متخصص زنان و زایمان، فواصل تست را طولانی تر در نظر می گیرد؛ اما در شرایطی که فرد رفتار پرخطر داشته باشد یا موازین بهداشتی مثل استفاده درست از کاندوم را رعایت نکند باید این تست را با توجه به نظر پزشک با فواصل نزدیک به هم انجام بدهد. همچنین آن دسته از افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند یا به بیماری های خاصی مبتلا هستند، باید تست پاپ اسمیر را با فواصل نزدیک به یکدیگر انجام بدهند. افرادی که دخانیات مصرف می کنند با ریسک ابتلا به سرطان در آن ها بالاست نیز، در این گروه خاص قرار می گیرند. این تست را باید از شروع اولین رابطه زناشویی تا سن ۶۰ سالگی انجام داد و معمولا از سن ۶۰ تا ۷۰ سالگی دیگر آن را انجام نمی دهند.

آزمایش پاپ اسمیر چه طوری انجام می شود؟

تست پاپ اسمیر به این شکل انجام می شود که پزشک متخصص زنان، ضمن معاینه داخلی، نمونه ای را به آرامی با شیوه ای خاص بر می دارد. سپس آن را روی یک لام شیشه ای می گذارد و با فیکساتور (ثابت کننده، Fixator) آن را روی لام، ثابت می کند. این نمونه به آزمایشگاه فرستاده می شود و پس از رنگ آمیزی خاص، مورد بررسی قرار می گیرد. علاوه بر روش پاپ اسمیر، روش تشخیصی دیگری وجود دارد که با تست پاپ اسمیر کمی متفاوت است. این روش «تین پرپ» (thinprep) نام دارد. پس از معاینه داخلی، با یک برس خاص بهداشتی، نمونه ها را بر می دارند سپس آن را در محلول تین پرپ قرار می دهند و به آزمایشگاه می فرستند تا رنگ آمیزی و بررسی انجام شود. نتایج روش های تشخیصی به متخصص زنان ارجاع داده می شوند.

چه کسانی باید آزمایش پاپ اسمیر انجام دهد

افراد دارای عفونت و زگیل های تناسلی

افرادی که دخانیات مصرف می کنند

خانم هایی که در سنین پایین ازدواج کرده اند

زنان نازا و یا افرادی که زایمان نداشته اند

افراد مبتلا به ایدز

افرادی که دارای روابط جنسی با افراد متفاوت هستند و یا اینکه شریک جنسی شان قبلا با شخصی که دارای سرطان رحم بوده نزدیکی داشته است

در ۱۰ درصد موارد هم سرطان دهانه رحم ژنتیکی است که با تشخیص و نظر پزشک مشخص می شود

نکات قبل آزمایش پاپ اسمیر

در طی دو روز قبل از انجام تست پاپ اسمیر (تست سرطان دهانه رحم) از ژل، کرم و داروهای واژینال استفاده نشود

تست پاپ اسمیر (تست سرطان دهانه رحم) نباید در زمان خونریزی پریود انجام شود

تا ۲۴ ساعت قبل تماس جنسی نداشته باشد

بهتر است این تست در فاصله روزهای ۱۸-۱۲ سیکل قاعدگی انجام شود

انجام تست پاپ اسمیر در ۳ماهه اول حاملگی بلامانع است.در حاملگی دو هفته بعد از اولین روز آخرین قاعدگی(روز ۱۸-۱۶ سیکل)بهترین زمان برای گرفتن پاپ اسمیر است

انجام تست  پاپ اسمیر باید حداقل ۸هفته بعد از زایمان باشد

انجام تست پاپ اسمیر مجدد باید با فاصله زمانی بیشتر از ۸هفته از نمونه گیری قبلی باشد

عوارض آزمایش پاپ اسمیر

پس از انجام این آزمایش امکان دارد مهبل اندکی خونریزی کند. اگر خونریزی بسیار زیاد باشد باید به پزشک اطلاع داد. شخصی که تست بر روی او انجام شده می‌تواند بلافاصله پس از خاتمه یافتن تست فعالیت‌های عادی خود را از سر گیرد.

تکرار آزمایش پاپ اسمیر

تکرار آزمایش‌های غربالگری از کشوری به کشور دیگر متفاوت است؛ ولی معمولاً توصیه می‌شود پس از اولین آمیزش جنسی، غربالگری پاپ اسمیر انجام شود و بعد از آن به صورت منظم سالی یک بار تا سن ۶۰–۵۵ سال تست پاپ اسمیر انجام شود و از سن ۶۰ سالگی به بعد، در صورت منفی بودن نتایج تست‌های پیشین، دیگر نیازی به غربالگری نیست.

شرایط آزمایش پاپ اسمیر

بهترین زمان انجام آزمایش، فاز پرولیفراتیو از چرخه قاعدگی یعنی حدود روز ۱۵ چرخه قاعدگی است. مراجعه کننده باید از یک هفته پیش از آزمایش کرم‌ها و پمادهای واژینال استفاده نکرده باشد؛ از ۴۸ ساعت پیش دوش واژینال استفاده نکرده باشد؛ از ۲۴ یا ۴۸ ساعت پیش آمیزش جنسی نداشته باشد؛ و پیش از آزمایش پاپ اسمیر معاینه واژینال نشده باشد.

آزمایش پاپ اسمیر به روش تین پرپ

در این روش تمام سلول های برداشت شده، آغشته به یک محلول نگهدارنده معروف به تین پرپ (Thin prep pap smear) به آزمایشگاه منتقل می شود. هنگام انتقال سلول ها از محلول به اسلاید شیشه ای، مواد غیر تشخیصی مانند سلول های خون، سلول های التهابی و موکوس حذف می شوند و آزمایشگر تنها سلول های دهانه رحم را منتقل می کند. همچنین سلول های دهانه رحم به صورت تک لایه به اسلاید منتقل می شوند؛ بنابراین هم پوشانی سلول های پوششی که در روش قدیمی وجود داشت و نیز احتمال پوشیده شدن یک سلول غیر طبیعی از بین می رود و قدرت تشخیصی تست پاپ اسمیر افزایش می یابد. همچنین هنگام انتقال سلول های دهانه رحم به محلول، می توان همزمان سلول های سرطانی و احتمال وجود HPV و عفونت های کلامیدیایی و سوزاک را بررسی کرد.

بهترین شرایط و زمان انجام آزمایش پاپ اسمیر

هترین زمان انجام آزمایش حدود روز 15 چرخه قاعدگی است. فردی که می خواهد این آزمایش را انجام دهد باید با شرایط زیر به آزمایشگاه مراجعه کند:- از یک هفته پیش از آزمایش، کرم و پمادهای واژینال استفاده نکرده باشد. – از 48 ساعت پیش دوش واژینال استفاده نکرده باشد. – از 24 یا 48 ساعت پیش آمیزش جنسی نداشته باشد و پیش از انجام آزمایش معاینه واژینال نشده باشد. تخلیه نمودن مثانه پیش از معاینه و کشیدن نفس های عمیق و شل کردن عضلات در طول انجام تست، باعث راحت تر شدن شخصی می شود که تست بر روی او انجام می گیرد.

آزمایش پاپ اسمیر چگونه انجام میشود

هنگامی که شخص برای انجام تست آماده شد، لباس هایی که پایین تر از کمر خود بر تن دارد را در می آورد، به پشت روی تخت معاینه دراز می کشد و کمر و ساق پاهای خود را با ملحفه ای می پوشاند. علاوه بر آن پاهای خود را بالا می برد و پاشنه های خود را در رکاب واقع در انتهای میز می گذارد تا زانوهایش شل شده و به اطراف متمایل شوند. سپس شخص حرفه ای ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی که معاینه را انجام می دهد، ابزاری پلاستیکی یا فلزی را که به آن لوبریکانت (ماده لغزنده ساز) مالیده شده است و آن را اسپکلوم می نامند، به آرامی وارد مهبل می کند. این ابزار به آرامی دیواره های مهبل را از هم باز می کند. شاید این کار باعث شود شخص اندکی احساس ناراحتی کند. پس از معاینه چشمی گردن رحم (انتهای بیرونی و باریک رحم)، شخص حرفه ای ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی از یک میله برداشت یا سواب پنبه ای یا قاشقک یا برس گردن رحم برای جمع آوری سلول ها از دو محل واقع در گردن رحم استفاده می کند که یکی از این دو محل در قسمت خارجی دهانه رحم یا Ectocervix (قسمتی که از همه به مهبل نزدیک تر است) و دیگری در قسمت داخلی گردن رحم یا Endocervix (قسمتی که در مجاورت بدنه رحم قرار دارد) واقع می باشد. این ناحیه را ناحیه انتقال یا گذار (Transition Zone) می نامند و سرطان های گردن رحم در این ناحیه تشکیل می شود. به هنگام جمع آوری سلول ها شاید شخصی که تست می شود کشش یا فشاری در مهبل خود احساس کند. سپس یک تیغه یا لام (اسلاید شیشه ای میکروسکوپ) را به این سلول ها آغشته کرده یا سلول ها را در داخل ظرفی گذاشته و نمونه برای ارزیابی به آدرس آسیب شناس ارسال می گردد. پس از خاتمه یافتن تست پاپ اسمیر، شخص حرفه ای ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی، معاینه گردن رحم را کامل می کند؛ به این صورت که دستکش آغشته به ماده لغزنده ساز را به دست می کند و دو انگشتش را در داخل مهبل می گذارد و با دست دیگر بدن شخصی که معاینه می شود را از بیرون لمس می کند تا متوجه حضور توده یا نرم شدگی دیگر اندام های تناسلی مانند لوله های رحم، تخمدان ها و رحم شود.

سن خانم ها برای انجام آزمایش پاپ اسمیر

برای تعیین زمان اولین تست پاپ اسمیر و فاصله‌های زمانی بین هر تست با تست قبلی بهتر است با پزشک مشورت کنید. به طور کلی می‌توان گفت تست پاپ اسمیر از سن ۲۱ سالگی باید انجام شود (در صورتی که شخص در این سن رابطه جنسی داشته باشد) و هر ۲ یا ۳ سال یک بار نیز این تست تکرار شود. می‌توان پاپ اسمیر را هر ۵ سال یک بار نیز انجام داد، البته به شرطی که این تست همزمان با تست HPV انجام شود. اگر به‌خاطر وجود بعضی شرایط، احتمال ایجاد سرطان دهانه رحم در شما بیشتر باشد، پزشک فاصله‌های زمانی کوتاه‌تری را به شما پیشنهاد می‌کند. این شرایط شامل موارد زیر هستند:

تشخیص سلول‌های سرطانی یا سلول‌های تغییر شکل داده مستعد سرطان در تست‌های قبلی

قرار گرفتن در معرض ماده DES قبل از تولد (نوعی داروی هورمونی که سال‌ها قبل برای جلوگیری از سقط جنین تجویز می‌شد)

داشتن HIV

افرادی که سیستم ایمنی‌شان در اثر پیوند عضو، شیمی‌درمانی یا مصرف طولانی‌مدت کورتیکواستروئیدها ضعیف شده باشد.

آیا همه زنان نیاز به تست پاپ اسمیر دارند؟

اکثر زنان بین سنین 21 تا 65 سال باید آزمایشات پاپ را انجام دهند. حتی اگر شما در حال حاضر از نظر جنسی فعال نیستید، باید یک تست پاپ انجام دهید. زنانی که از یائسگی رنج می برند (هنگامی که پریود زنان متوقف می شوند) و جوانتر از 65 سال هستند، هنوز به آزمون منظم پاپ اسمیر نیاز دارند. زنانی که دچار دهانه رحم نیستند (معمولا به علت هیسترکتومی) و همچنین سابقه سرطان دهانه رحم یا نتایج پاپ غیرطبیعی ندارند، نیازی به آزمایش پاپ ندارند. زنان 65 سال و بالاتر که سه آزمایش طبیعی پاپ اسمیر پشت سر هم انجام داده اند و هیچ آزمایش غیر طبیعی در 10 سال گذشته نداشته اند، نیازی به آزمایش پاپ اسمیر ندارند.شرایط انجام

شرایط آزمایش پاپ اسمیر چیست؟

اگر بین 21 تا 29 سال هستید، هر 3 سال یکبار باید آزمایش پاپ اسمیر انجام دهید.

اگر بین سنین 30 تا 64 سالگی هستید، باید هر 5 سال یک بار آزمایش تست پاپیلومای انسانی (HPV) و هر 3 سال یکبار آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهید.

اگر شما 65 سال یا بیشتر دارید، می توانید برای توقف تست پاپ اسمیر با پزشک خود صحبت کنید.

بعضی از زنان ممکن است نیاز بیشتری به آزمایشات پاپ داشته باشند. شما باید با پزشک خود در مورد گرفتن تست پاپ بیشتر صحبت کنید اگر:

 به علت پیوند عضو، شیمی درمانی یا استفاده از استروئید، سیستم ایمنی بدن تضعیف شده است.

 در هنگام بارداری مادر شما در معرض رژیم غذایی دیستیلستیل بسترول (DES) قرار گرفته است.

در گذشته از درمان برای نتایج پاپ غیر طبیعی یا سرطان دهانه رحم استفاده کرده اید.

اچ آی وی مثبت دارید. زنان مبتلا به اچ آی وی، ویروسی که باعث ایدز می شود، در معرض خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم و سایر بیماری های گردنی هستند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ایالات متحده توصیه می کند که تمام زنان مبتلا به HIV مثبت یک تست پاپ اولیه انجام دهند و 6 ماه بعد مجددا آزمایش شوند. اگر هر دو آزمایش پاپ طبیعی باشند، زنان باید دوباره تست انجام دهند.

بیشتر بخوانید : آزمایش ایدز ♥ آزمایش cbc ♥ آزمایش اسپرم ♥ آزمایش خون

آنورکسیا در ایران

درد حدقه چشم چپ

درد جلو سر و چشم

مرکز آزمایش ایدز در اصفهان

سردرد شدید و ناگهانی نشانه چیست

تب و سردرد شدید نشانه چیست

مراکز آزمایش ایدز در اصفهان

علت درد جلوی سر و چشمها

درد حدقه چشم راست

آنورکسیا طب سنتی

سردردهای شدید و حالت تهوع

ادرس مراکز ازمایش ایدز در اصفهان

درد جلوی سر ناشی از چیست

درد گرفتن حدقه چشم

بیماری انورکسیا چیست

درمان سردرد شدید و حالت تهوع

مراکز آزمایش ایدز رایگان تهران

دلیل درد جلوی سر چیست

درمان درد حدقه چشم

بیماری آنورکسیا عکس