عبدلی جان

عبلی ام

عبدلی جان

عبلی ام

بایگانی

درد تخمدان چپ بعد از سقط

سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۱۳ ب.ظ

درد تخمدان چپ بعد از سقط

درد تخمدان ،درد تخمدان راست،درد تخمدان در بارداری،درد تخمدان سمت راست،درد تخمدان سمت چپ،درد تخمدان در اوایل بارداری،درد تخمدان نشانه بارداری است،درد تخمدان بعد از پریود،درد تخمدانها در اوایل بارداری،درد تخمدان قبل از پریود،درد تخمدان راست نشانه چیست،درد تخمدان راست در اوایل بارداری،درد تخمدان راست در بارداری،درد تخمدان راست و کشاله ران

درد تخمدان

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد درد تخمدان راست و چپ قبل و بعد از پریود در براداری و حالت عادی صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.درد تخمدان می تواند خبر از بیماری های زنانه مزمن و خطرناک میدهد. بهتر است با علل ایجادکننده درد تخمدان آشنا شوید و به سرعت روش های درمانی لازم را در پیش بگیرید تا دچار پیامدهای جبران ناپذیر این عارضه نشوید. بهتر است بانوان بدانند چه اتفاقاتی در بدن آن ها رخ میدهد، به خصوص زمانی که این موضوع مرتبط با دستگاه تناسلی ان ها باشد. غالبا، ما چرخه قاعدگی خود را یادآوری می کنیم، به صورت منظم سینه را از نظر توده چکاپ می کنیم و زیر نظرمعاینات منظم توسط پزشک متخصص زایمان و متخصص زنان قرار میگیریم. از جمله چیزهایی که هیچ وقت نباید از آن غافل شویم درد تخمدان می باشد. برخی از شرایط مختلف وجود دارند که باعث بروز درد تخمدان میگردند. به همین دلیل، مهم است که همیشه علت درد مورد بررسی قرار بگیرد در این بخش، به علل گوناگونی که چرا اکثر بانوان دچار درد تخمدان را می شوند و اینکه آیا این عارضه باعث نگرانی آن ها می شود خواهیم پرداخت.

درد تخمدان راست

درد شدید تخمدان باید حتما بررسی شود هر زمان درد شدید تخمدان دارید باید از نظر چسبندگی تخمدان، کیست های بزرگ و حاملگی خارج رحم بررسی شوید. حتما به پزشک مراجعه کنید.

درد تخمدان در بارداری

با بزرگ شدن رحم و فشار به زیر شکم دردهای این چنینی ممکن است رخ دهد. و در صورتی که بررسی شود و عفونتی در کار نباشد طبیعی است و مشکلی ندارد نگران نباشید.

درد تخمدان سمت چپ

باید توسط متخصص حتما معاینه شوید و این معاینه یک سری اطلاعات در مورد درد شما به ما می دهد، توضیح کلی که دادید می تواند نشانه پاره شدن یک کیست، عفونت، یا ناشی از چسبندگی باشد. حتما باید معاینه شوید تا دقیق مشخص شود. همه این موارد با معاینه مشخص می شود.کیست تخمدان, کیسه پر از مایعی که بر روی سطح تخمدان رشد کرده و با بزرگ شدن در شکم باعث درد زیر شکم سمت چپ در زنان می شوند. معمولا کیستها بی خطر هستند ولی ممکن است رشد کنند, بسیار بزرگ شوند, تغییر شکل دهند و پیچ و تاب پیدا کنند و در نتیجه درد شدیدی را در ناحیه شکم بوجود آورند. گاهی این درد, کمر و لگن را هم درگیر کرده و با علائمی مانند قاعدگی نامنظم, حالت تهوع و استفراغ و فشار در مثانه همراه است.

درد تخمدان در اوایل بارداری

در اوایل بارداری درد زیر شکم مشابه قاعدگی تا حدودی طبیعی می باشد، به خاطر تشکیل نطفه و جایگیری آن درون رحم، اما درد شدید باید علت آن بررسی گردد. بد نیست سونوگرافی ترانس واژینال از بارداری و بررسی ساک حاملگی انجام دهید تا مسئله حاملگی خارج از رحمی رد شود. چون حاملگی خارج از رحمی درد شدید ایجاد می کند. به پزشک تان مراجعه نمایید.

درد تخمدان نشانه بارداری است

شما باید در اولین فرصت به متخصص زنانی که مراجعه کرده اید و یا به مراکز درمانی دانشگاهی مراجعه کنید تا برای شما برنامه ریزی های درمانی مشخصی جهت درمان التهاب واژن و عفونت شما انجام شود. همچنین بهتر است که بهتر است که شما سونوگرافی مجدد را انجام دهید چرا که احتمال دارد شما عفونت ادراری داشته باشید و نیاز باشد تا علائم ادراری برای شما بررسی شود.

علت درد تخمدان

درد تخمدان می توان بر بانوان از راه های مختلف اثر بگذارد و عوامل احتمالی زیادی دارد. درد می تواند خفیف یا شدید باشد. درد خفیف تخمدان می تواند به سرعت ایجاد شود و بعد از آن، برخی مواقع در چند دقیقه، وبرخی موقاع بعد از چند روز برطرف شود. درد شدید در لگن بالای شش ماه زمان میبرد. متخصصان زنان و زایمان در آمریکا می گویند که درد شدید لگن می تواند قطع و وصل شده یا یکسره باشد. همچنین می تواند از یک الگوی ثابت پیروی کند، مثلا، در زمان دوره ها پریورد، بعد از صرف غذا، حین دفع ادرار و یا در زمان نزدیکی می تواند این درد احساس شود. درد شدید در تخمدان از خیلی کم تا بسیار زیاد دسته بندی می شود، و احتمال دارد بر روی فعالیت های روزانه ما اثر بگذارد. جهت یافتن علت درد تخمدان ها، پزشک شما آزمایشات زیادی را بر روی شما انجام میدهد،مانند:– بررسی فیزیکی – بررسی با سونوگرافی – تجویز آزمایش خون و یا ادرار – ارجاع به متخصص زنان یا زایمان

علت درد تخمدان : کیست

برخی از کیست های تخمدانی هستند که می توانند موجب بروز درد تخمدان و ناراحتی در قسمت لگن شوند. کیست تخمدان 1 کیسه ریز در تخمدان است که دارای مایع است. شایع ترین کیست های تخمدانی، کیست تخمدان تابعی نام دارد. این کیست تخمدان وقتی پیشرفت می کند که کیسه تخمک کوچک آزاد نشده باقی میماند و پر از مایع می شود. یا، آنها وقتی گسترش می یابند که کیسه تخمک ها را رها نمی کند و آن را سرشار از مایع می کند. همه کیست های تخمدان به راحتی از بین می روند. اما بعضی رشد پیدا کرده و سرشار از مایع می شوند. کیست زمانی که پاره می شود درد زیادی دارد. پزشک زنان توصیه می کند اگر شما در سه تا شش ماه اخیر قاعدگی های دردناکی را تجربه کرده اید و یا اگر دوره های قاعدگی تان نامنظم شده اند، به پزشک رجوع کنید. اگر درد شما موجب اختلال در فعالیت های روزانه شما شد و یا در حین نزدیکی درد داشتید هم باید به پزشک رجوع کنید. دیگر کیست های تخمدان شامل: – کیست اندومتریومEndometrium – کیست درموئید Dermoid – تخمدان پلی کیستیکPCOD – کیست سیست آدنوما Adenomyosis – تومورهای تخمدان tumor cyst

علت درد تخمدان : تومور

یکی از علل مهم که باید به پزشک رجوع کنید، احساس درد تخمدان است که می تواند خبر از بروز تومور بدهد. هرچند، درد فقط به این دلیل نیست که چیز خطرناکی وجود دارد. نشانه های تازه ای وجود دارند که شما می توانید به آن ها دقت کنید. مدرس ارشد دانشگاه بریستول، مقاله ای درمورد نشانه های اولیه سرطان تخمدان به ثبت رسانده است. او سه نشانه های خطرناک را در اکثر زنان بررسی کرد که پس از آن سرطان تخمدان شناسایی شد. این نشانه های خطرناک شامل:– درد شکم – گرفتگی عضلات شکم (بزرگ شدن سایز معده) – احساس تکرر ادرار همچنین معلوم شد که این نشانه ها در 1 دوره سه تا چهار هفته ای گسترش می یابند. در زمینه سرطان تخمدان، بررسی زود هنگام شانس زنده ماندن را بالای از هفتاد درصد بالا می برد.

علت درد تخمدان : اندومتریوز

اندومتریوز با درد زیادی در قسمت لگن همراه است که حس آن مثل درد تخمدان است. این موضوع وقتی بروز میدهد که بافت هایی که غالبا درون رحم وجود دارد بیرون از آن مثلا در تخمدان، مثانه، روده، و یا دیگر نواحی بدن رشد می کنند. زمانی که بافت آندومتر در تخمدان ایجاد شود می تواند موجب تشکیل کیست گردد. همچنین می تواند باعث درد شدید در حین دوره پریود شود. متخصصان کلینیک مایو می گویند که بعضی از نشانه های اندومتریوز مثل گرفتگی مزمن عضلانی، چند روز پیش از دوره و ادامه آن در حین پریود می باشد. این عارضه با خونریزی زیاد و خونریزی میان دوره ای همراه است.

درد تخمدان و مراجعه به پزشک

هر گاه زنی دچار درد نامعمول در ناحیۀ لگن خویش شود باید به پزشک مراجعه کند. عوارض مرتبط به درد تخمدان به علت ایجاد این درد بستگی دارد. برای مثال در پیوند با میتلشمرز هیچ مشکل یا عارضۀ درازمدتی برای سلامت زنان وجود ندارد، اما پارگی آپاندیس در صورت عدم درمان سریع می‎تواند کشنده باشد. عدم درمان پیچ‎خوردگی تخمدان می‎تواند به مرگ تخمدان، از دست رفتن قدرت باروری، و حتی بروز عفونت‎های شدید کشنده منجر شود. درد همراه پیچ‎خوردگی تخمدان معمولاً بسیار شدید است و زنان را وادار به تماس با اورژانس پزشکی می‎کند. اندومتریوز یا عفونت‎هایی مثل بیماری التهابی لگن، نیازمند درمان هستند به شکلی که باعث بروز دیگر مشکلات درازمدت سلامت مثل ناباروری نشوند. آپاندیسیت یا یک کیست پاره شدۀ تخمدان می‏تواند سبب بروز عفونت و زخم در ناحیۀ لگن شود و نیز ممکن است در صورت عدم درمان کشنده باشد. استفاده از مراقبت‎های پزشکی در صورتی که درد ناگهانی یا شدید باشد یا اگر دیگر علایم نظیر موارد مندرج در فهرست زیر همراه باشد، به ویژه مهم است: • تهوع • استفراغ • تب • خونریزی واژینال دردهای بسیار شدید باید به فوریت مورد ارزیابی قرار گیرند که این بدان معنی است که فرد باید به اورژانس پزشکی مراجعه نماید.

بیشتر بخوانید : کیست تخمدان در دختر ♥ خواص زردچوبه برای تخمدان ♥ علائم سرطان مخاط رحم چیست

  • محسن عبدلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی